16.11.2021

Zakończenie projektu rozbudowy i modernizacji Muzeum Ziemi Lubuskiej

26 października 2021 roku w siedzibie Muzeum Ziemi Lubuskiej odbył się II Lubuski Kongres Muzealników. Wydarzenie połączone zostało z oficjalnym zakończeniem projektu rozbudowy i modernizacji Muzeum, w którym to projekcie swój udział miała też Wielkopolska Grupa Prawnicza.

Z tej okazji podziękowanie i dyplom uznania z rąk Dyrektora Muzeum Leszka Kani w imieniu kancelarii odebrał mecenas Bartosz Kozłowski.

Współpraca Wielkopolskiej Grupy Prawniczej z Muzeum Ziemi Lubuskiej trwa już od kilku lat. Przez ten okres kancelaria opracowała dla Muzeum szereg postępowań związanych z jego rozbudową poczynając od najprostszych, czyli czynności organizacyjnych, przez usługi projektowe, aż po najważniejsze postępowania związane z robotami budowlanymi i wyposażeniem budynku.

Każde z tych postępowań ma swoją historię, która nie zawsze była łatwa. Postępowanie na roboty budowlane zostało podzielone na dwa zadania. Jedno, które dotyczyło rozbudowy budynku o zupełnie nową infrastrukturę i drugie, które z kolei dotyczyło remontu już istniejącej zabytkowej części Muzeum.

Postępowanie na wykonanie robót budowlanych zostało powtórzone. Pierwsze zostało unieważnione, ponieważ ceny zaproponowane przez wykonawców przekraczały możliwości Muzeum. Drugie natomiast obyło się już bez problemów, a umowa w sprawie zamówienia podpisywana była tuż przed świętami 2018 roku.

Postępowania związane z wyposażeniem Muzeum również zostało podzielone na dwa oddzielne postępowania. Kluczowym okazał się w tym wypadku fortepian, którego nie dało się pogodzić z… m. in. wyposażeniem szatni czy budową infrastruktury wewnętrznej.

O ile postępowanie, które dotyczyło wyposażenia Muzeum przebiegło bez problemów, to ostatnie postępowanie w całym projekcie okazało się najbardziej wymagające.

Kupno fortepianu z początku wyglądało całkiem niepozornie. Kancelaria mając już doświadczenie przy realizacji szeregu postępowań dla Filharmonii Pomorskiej miała jednak świadomość, że zakup instrumentów w ramach zamówień publicznych nie jest niczym łatwym.

Fortepian, który miał być przedmiotem zamówienia, miał być po prostu fortepianem (bez aspiracji bycia instrumentem na wyposażeniu filharmonii czy opery). Pierwsza część tego postępowania przebiegła bez problemów. Te zaczęły się, gdy doszło do badania i oceny ofert, gdyż najważniejsze jak zawsze okazały się szczegóły. Samo postępowanie w drugiej części zmierzyło się również z początkiem pandemii COVID-19, która wymusiła konieczność gwałtownej transformacji sposobu pracy kancelarii i wprowadzenia systemu pracy zdalnej.

Ostatecznie postępowanie na zakup fortepianu trwało najdłużej ze wszystkich postępowań prowadzonych dla Muzeum, jednakże zakończyło się sukcesem. Dokonano zakupu instrumentu, który był zgodny z opisem przedmiotu zamówienia, stworzony z materiałów najwyższej jakości, co też wpłynęło na fakt, że nie był to najtańszy fortepian spośród trzech złożonych ofert.

Autor artykułu:

WGP

Szukasz porady prawnej?

Zapraszamy do kontaktu!
Kredyty frankowe - Waloryzacja - Prawo zamówień publicznych - Zamówienia międzynarodowe - Projekty unijne